آذرمی دخت

عاشقانه های یک زندگی آرام

آذرمی دخت

عاشقانه های یک زندگی آرام

پیام پرمحتوای ایشون: «من میگم آزرمی معنی شرم میده ولی حالا که قبول نمی کنی تو خریت خودت بمون»

زمانی که تازه وبلاگ نویسی رو شروع کرده بودم یکی از خوانندگان گیر به اصطلاح سه پیچ داده بود که املای آذرمی دخت اشتباهه و باید آزرمی دخت بنویسی ...

خلاصه ما برای ایشون توضیح دادیم و ایشون اصرار ورزیدن که آزرم به معنی شرم میشه و املاش اینطوریه ... و من بازهم توضیح دادم که خواننده ی گرامی نام من به معنی شرم نیست بلکه آذرمی به معنی مفتخر و محترم هست و آذرمی دخت به معنای دختر شخص محترم ...

ولی ایشون همچنان اصرار داشتند که نامت اشتباه املایی دارد. در این راستا من پستی گذاشتم و برای ایشون رسم الخط زبان پهلوی ساسانی رو در رابطه با این نام به تفصیل توضیح دادم و اینکه بساط ز و ذ و امثال این حروف فقط در لغات فارسی اینچنین است وگرنه که در زبان پهلوی ساسانی چند ز و س و ق با این رسم الخط وجود نداشته و تفاوتی از نظر معنایی بین آزرمی و آذرمی وجود ندارد  ...

و ایشون در نهایت هم قانع نشدن و فرمودند که ما هفت جدمون فامیلشون آزرمی هست و از عهد بوق همینطوری می نوشتند و معنیش می شده شرمگین...

آخرین پیامش باعث شد من یاد بگیرم توضیح واضحات و نقل تاریخچه برای آدمهایی که بی دلیل و بدون داشتن هیچ حقی علاقه دارند آش بقیه رو هم بزنند کاری بسیار عبث است و توهین کردن در یک وبلاگ که فکر میکنم جز حریم های دوستانه ی نویسنده هست هیچ معنی و مفهومی جز بی شعوری اجتماعی و فرهنگی ندارد.

نظرات 6 + ارسال نظر
لبخند ماه چهارشنبه 23 دی 1394 ساعت 22:58 http://Www.labkhandemah.blogsky.com

چه کنیم ادعای فرهنگ چندین هزاره آریایی داریم!!!
( خطاب به آن دوست محترم)

اره والا. الان تو بی فرهنگی غرقیم بعد حرص فرهنگه دوهزار سال پیش مونو میزنیم

آقای پدر چهارشنبه 23 دی 1394 ساعت 22:33 http://daddyon.blog.ir

خب تقصیر خودته دیگه، چه کاریه ادم همه رو از جهالت و بدبختی نجات بده؟!

دقیقا تقصیر خودمه. من اصرار داشتم که بفهمه اشتباه میکنه و جای دیگه ای نگهدو آبروش نره. فکر کردم آدمی که صدتا مدرک علمی رو قبول نمیکنه و استناد میکنه به معنی فامیله اجدادش خیلی ابرومنده

mahsa چهارشنبه 23 دی 1394 ساعت 19:10 http://sedayebaroon.blogsky.com/

سلام
از قدیم گفتن نرود میخ اهنی در سنگ ، نمیدونم چرا بعضیا در مقابل فهمیدن مقاومت میکنن

نرود مهسا جان... نرود

جودی چهارشنبه 23 دی 1394 ساعت 12:42 http://judi.blogfa.com

این ادمها بهت یاد میدن که کلا سکوت کنی و توضیح ندی و اینکه واقعا طرف ای کیوی بایینی داشته که به این فکر نمیکرده که کلمات متفاوت زیادی میتونیم داشته باشیم که به جد و اباد ایشون ربط نداشته باشه
احتمالا از کل کل کردن لذت میبرده

دقیقا جودی جان. کلا مثل اینکه زیادی حرفای بیخودشو برای این یکی اون یکی به کرسی نشونده بود. و منم اول خیلی متعهدانه براش توضیح میدادم که بلکه قانعش کنم یکم بره تاریخ مطالعه کنه ولی بعدا فهمیدم به قول تو باید سکوت کرد در برابر بی خردی

دخترک چهارشنبه 23 دی 1394 ساعت 12:15

از نامت پیداست که خودتیییییی
خوبی؟؟؟؟خوشی؟؟؟نینیت به دنیا اومد؟؟؟؟
انقدر اومدم تو وبلاگت بعد از اون لزله بلاگفا ولی حایی نبود برات کامنت بزارمالان خیلی خوشحالم پیدات کردم.برم بخونمت

وااای دخترک جون. چقدر خوشحالم. خوبم خدارو شکر. آره دنیا اومد تیر ماه.
من خیلی از دوستامو گم کردم متاسفانه هرچقدر هم تلاش کردم نتونستم پیداشون کنم. . چرا آدرس وبتو نزاشتی برام. بزار برام من همه آدرسا رو گم کردم

دخترک چهارشنبه 23 دی 1394 ساعت 12:12

واااای آذرمیدخت جان عزیییییز خودتی؟؟؟؟؟؟باورم نمیشه برم بخونم ببینم خودتی؟؟؟؟؟؟

عزیزمی دخترک جون. انقدر دلم برات تنگ شده بود . خیلی خوش حالم

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.